Promovarea afacerilor pe Internet – o solutie viabila si in Romania

Promovarea afacerilor pe InternetOamenii de afaceri stiu foarte bine că fără a apela la promovare sansele de succes in afaceri sunt extrem de mici. Bineinteles că există si exceptii: o serie de mici afaceri merg foarte bine datorită amplasamentului deosebit (mai ales cand e vorba de comert) iar in alte cazuri datorită relatiilor speciale pe care proprietarul afacerii le are cu clientii săi. Dar asa cum spuneam, in general acestea sunt exceptiile, căci in marea majoritate a cazurilor o afacere nu are cum să reziste fără o promovare continuă, fără strategii clare si eficiente de marketing. Chiar si atunci când o firma oferă produse sau servicii de foarte bună calitate, dacă firma nu stie să comunice si să transmită potentialilor clienti beneficiile utilizarii produsului/serviciului si să creeze o imagine cat mai bună sansele obtinerii unor profituri multumitoare sunt minime.

Cărtile clasice de marketing ne spun care sunt principalele canale de promovare a unei afaceri:
Reclamele: reclamele prin mass-media (TV, radio, ziare si reviste), reclame in spatii publice (banere stradale, afisele stradale, reclame luminoase, reclame pe panouri led), reclamele indoor (in locatiile proprii, in cluburi, restaurante, spatii de recreere si divertisment, spatii de asteptare, etc.), distributia de flyere in spatii publice.
Promovarea prin posta si distribuirea de flyere: mai nou cutiile postale se umplu in 2-3 zile cu reviste de promovare a unor produse si cu zeci de flyere.
Promovarea si vânzarea door to door: este o solute clasică de promovare ce se practică in cazul unor produse mai putin cunoscute de valoare medie (nu poti vinde pe aceasă cale mezeluri sau masini de lux).
Relatiile publice (PR): publicarea de comunicate de presă, organizarea de evenimente, actiuni de sponsorizare etc.
Distributia gratuită de produse inscriptionate: cărti de vizită, sacose, brelocuri, pixuri etc.

Reclama clasică tinde să piarda teren in favoarea promovării prin internet. Este absolut normal căci in ziua de azi lumea nu mai cumpără ziare ci citeste stirile online, ascultă muzică difuzată de posturile care emit online iar in loc să se uite la comedii la TV preferă să vadă clipuri distractive pe YouTube.
Internetul a devenit un mijloc eficient de promovare a afacerilor si in Romania pentru că acesta este acum la dispozitia marii majorităti a romanilor. Potrivit informatiilor difuzate de INS, cercetarea statistică privind accesul populației la tehnologia informațiilor și comunicațiilor în gospodării (TIC) pentru anul 2014 a arătat că mai mult de jumătate dintre gospodăriile din România au accces la rețeaua de Internet acasă. Peste 70% din gospodăriile conectate la Internet se concentrează în mediul urban. Faptul că Internetul a devenit “o fortă” este confirmat si de turul 2 al alegerilor din Romania, care a demonstrat cum internautii pot să producă o schimbare in tara noastră.
Asa că, de acum inainte, oamenii de afaceri nu trebuie să isi pună intrebarea dacă merită să investească in promovarea online ci cum să o facă ! Asta fiindcă pe internet există sute de oferte de promovare, si dacă nu te pricepi poti cheltui sume imense fără să obtii niciun rezultat. Dacă este corect făcută reclama online are insă o serie de avantaje:
– poate să ofere celor interesati si informatie detaliată;
– in multe cazuri se poate face targetat pentru potentialii clienti ai afacerii promovate;
– este ieftină (dacă stii cum să o faci).
Probabil că citind aceste randuri unii oameni de afaceri regretă că nu au un site al firmei. Vestea bună este ca promovarea online se poate face atat de cei care au un site propriu cat si de cei care nu au un site. Promovarea online oferă o flexibilitate nelimitată in privinta modului de abordare.
Si dacă vă intrebati care sunt variantele de promovare online in continuare vom enumera cateva din solutiile uzuale:
– realizarea unui site propriu de prezentare a firmei si a produselor/serviciilor. Este de fapt primul pas care ar trebui să il facă orice firmă;
– newsletter-ele electronice: recomandate pentru cei care au un site pe care potentialii client se pot inscrie;
– publicarea de anunturi si inscrierea firmei in directoare de afaceri care nu solicită in mod obligatoriu existenta unui site propriu, cum e cazul directoarelor web (gen bestprofit.ro, e-manageri ro, sau in cazul afacerilor rurale ruralonline.ro);
– postarea de banere pe alte site-uri cu trafic ridicat;
– promovarea prin Google AdWords: o solutie deja clasică in ceea ce priveste promovarea online;
– campaniile de emailing: sunt o metodă ieftină si eficientă de promovare si vanzare (atentie insă la campaniile de tip SPAM care vă pot aduce prejudicii);
– bloguri: mai nou lumea se informează de pe bloguri, si de aceea blogurile au devenit o solutie de promovare;
– promovarea pe site-urile de socializare: este de fapt cel mai puternic instrument de promovare online, dar dă rezultate numai dacă e facută de profesionisti. După ce iti faci un website pentru afacerea ta a devenit deja obligatoriu să iti faci o pagină de Facebook si una pe Twitter.

In viitor vom publica articole in care vă vom da mai multe informatii pentru fiecare din variantele de promovare online mentionate de noi.
Viitorul e online !

Succes !

V.T.

Reclame
Acest articol a fost publicat în Cum sa faci afaceri de succes și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s